Friday, September 9, 2011

AFter Raya (berat badan bertambah)

Salam Syawal kepada sesaper yg terbaca blog saya...hehee

Citer pasal raya nie...kompom22 lah bercerita pasal makan...tp aku xnk citer pasal mkn...aku nk citer pasal kesan dari mkanan hari raya...aper yang terjadii....AKU DAH GEMUKKK....waaawwa......nasib tahun nie, bj raya aku suma baju kurung, xder baju kebaya..klu tak kompom22 baju aku dah tak muat...skang nie...aku dah mula kelam kabut nk cari slimming cream..fuh...slimming cream aper yang berkesan yer..huhu..saper22 yang tahu..kabar22 kan lah yer...

tahun nie...tahun pertama aku beraya as a wife...kekok?? xder lah sangat..ok lah...raya pertama, aku beraya di rumah mentua...raya kedua, aku raya atas jalan, otw pulang ke kedah...hehehe sehari jer beraya di Ganu...nak wat cam ner..keadaan tak mengizinkan aku beraya di rumah mentua lama222...hahaha...bukan alasan yer...dah takdir..hehehe...

seminggu beraya, tp duit abis sebulan gaji...fuh..lari budget suma...nasib company bagi bonus raya...syukur alhamdulillah...boleh tampung mana22 yg xcukup...

skang nie org sibuk wat open house sana sini...kompom mkn222 lagi..aku nie pulak, jenis xblh tgk makanan...nk melahap jerr...bler lah aku nk kurus blk nie...berat badan aku nie makin naik sejak umur 25...klu turun skit pun jadi lah...ini tidak...1kilo pun xpnh turun...aduhh....

umur | berat
<20 | 48kg
21-24 |50kg
25-27 |53kg
27 |55kg (b4 kawin)
28 |60kg (selepas kawin)

huhuhu....55kg ke 60kg...kenaikan yg sgt mendadak...wawaaaa....cam ner niee..
aku xmo jd cam niee
--->>--->>

google pic

No comments:

Post a Comment

Important Date

  • Balik Kampongg....24/1/13 - 28/1/13
  • Next cucuk Auni 9 Bulan - 11/3/2013

Our MarRiage

Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers

My Baby

Lilypie First Birthday tickers