Tuesday, April 30, 2013

SICK - Auni Demam ++ Campakk...Day 1

Auni start demam Khamis malam jumaat, mula22 panas nyer hanya skit saja...semakin mlm semakin kuat panas nyer...so aku kasi ubat PCM (paracetomal)...tdo mlm mcm biasa jam 5pagi...auni nagis22...panas badan dia semakin tinggi....so terus jelum kepala dengan air....turun skit...keadaan auni masih lagi terkawal so aku xbawa dia pegi klinik, aku juz control panas dengan lap22 badan dan ubat PCM...
aku suruh en.husband pegi keja...

setiap jam aku monitor suhu badan auni....suhu semakin meningkat..aku risau sgt sbb aku xder thermometerutk check suhu...terus aku call en.husband belikan thermometer...biasa lah org laki beli barang...mahai ooooo....rm175.. tp function nyer sgt222 lah puas hati...mcm yg doktor punya...so boleh lah jd doctor in the house ...

Sementara tunggu en.husband balik keja...aku sentiasa lap22 kan badan auni...keja je lap keringg...aduh kompom panas sgttt...

en.husband blk keja..terus aku check suhu guna thermometer (excited pun adeer hheheheh) perrrghhhh tinggi nyer panas anak akuu...38'c...fuhh...naik takut akuu...aper lagi terus insert ubat punggung, siap jelum kepala ngan air asam lagii....sian nyer anak akuu....

tmpt tdo bersepah sbb keliling ngan bantall....maybe dia panas sangat so dia tdo pusing222...sian anak Ummi....

cepat sembuh yer sayang...

continue day 2.






No comments:

Post a Comment

Important Date

  • Balik Kampongg....24/1/13 - 28/1/13
  • Next cucuk Auni 9 Bulan - 11/3/2013

Our MarRiage

Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers

My Baby

Lilypie First Birthday tickers