Monday, January 30, 2012

2nd Check Up - Klinik Zariff

Salam n Selamat pagi walaupun dah hampir tengah hari...huhuu

Hari en. husband ader workshop so kena lah breakfast cepat22...coz en.husband nak revision...cam nak exam lak..huhuhuu..

Dan hari nie jugak aku ader appointment ngan Dr. Fadzilah utk monthly checkup...mula22 aku agak malas nk pegi checkup sbb en.husband xleh nk temankan (nk jugak berteman..hihihi)
..tp memandangkan internet down...so drpd aku menunggu xder keja nk di buat..lebih baik aku buat keja yang berfaedah...

padahal klinik bukan jauh pun...bawah opis jer kott..sajer gedik kann...

kisah diklinik...

Tak sangka plak aku...ramai pulak org yg xsihat...so turn aku pun sgt lambat...tp xper lah...aku baca jer semua buku22 yang ader kat ctu...

Hampir 1 jam baru sampai turn aku...fuh lama lah pulak..

Perkara yang di Check (bahasa aper daa..)

1. Berat --> alhamdulillah naik skit..1.1kg hehehe..
2. Tekanan darah --> normal maintain mcm last week
3. Urine --> ader sedikit kencing kotor tp xtinggi juz atas pagar jer 25
4. GA --> bertambah 20 week 4 days...tahu tak aper tuh GA..?? hehehe...GA mean ukuran baby dalam kandungan yang menentukan berapa bulan or week baby dalam kandungan ibu...klu ikut ukuran last week, kandungan aku utk hari nie..20 week 2 days..

Alhamdulillah condition baby ok...dan semua nyer ok..

Hari nie jugak aku dapat ujian darah...aper yang menyeronokkan aku...
umur 29 tahun dan boleh di kategorikan sebagai tua bangka, baru tahu jenis darah sendiri...

Dr. agak terkejut bila aku tnya type of blood...huhuhu....apa pun darah aku A+..that mean darah aku ikut jenis darah arwah abah aku...dan yang paling best en.husband sama darah ngan mak aku..darah O...hehehee...

Paling tak mengembirakan aku....alat scanner klinik tuh still not good functioned. why i said like that..?? becoz of im still can't see my baby's gender...huhuuu..

Luckily im check it up at 2 different clinic...hahaaha.... this friday at clinic menara plak...confirm clear....hehehe...hopefully dapatlah tahu gender baby...hehehehe...my fren 4 bulan dah th...best nyerr....

hahaaha...excited nyer aku..but I don't mind baby gulrz or baby boy...yang penting baby sihat walafiat hendak-Nya..AMIN..

No comments:

Post a Comment

Important Date

  • Balik Kampongg....24/1/13 - 28/1/13
  • Next cucuk Auni 9 Bulan - 11/3/2013

Our MarRiage

Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers

My Baby

Lilypie First Birthday tickers