Tuesday, May 14, 2013

SICK - Auni Demam ++ Campakk...Day 5

Malam sebelum tdo aku nampak something yang pelik...merah22 dibahagian hidung so aku fikir maybe ruamm....so aku juz ignore kan jer..dan aku pikir maybe aku dah tersalah bagi Auni makan...

bangun pagi...aku siap22 nk pegi keja sbb aku dah cuti bykk......sekali aku tgkk...badan anak aku penuh biji222 merahh...kerisauan aku bertambah...apakah ini....huhuuuh...

aku call tnya mak aku...mak aku syak CAMPAK...aduhhhh....aku still pegi opis tp aku pegi klinik...tanya pendapat doktor...

tp doktor kata anak aku bukan campak...tp nape merah nyerr sgt bykk...aduhh....kesian auni...nmpk dia macam gatal...doktor kasi ubat gatal dan ubat tersebut menyebabkan mengantuk...so mmg sah lah aku tak kan kasi anak aku makan....ubat yg mengantukkk...kompom ader dadah...xnak aku kasi si kecil mkn dadah....dan doktor ader kasi bedak losyen sapu utk kurangkan gatal..

then aku hantar auni kt umah pengasuh....aku sertakan bedak losyen jerr...aku call mama Auni...dia kata dia sapu losyen tuh kat badan auni...pastuh...auni tdoo..sian Auni...

ptg aku amikk...Auni dah tak demam...merah22 satu badan still ader lagi..nk gelak pulak aku tgkk mama Auni sapukan losyen kat Auni..dah macam tepung gomakk...hehehehe...balik rumah malam tuh en.husband dah tak boleh nk tgk anak dahh...aku tahu...dia sedih....tgk muka en.husband pun macam nk nagis...aku nie jer masih boleh bersabarr..tahan jer air mata...merah dan biji22 kat badan Auni masih banyakk....malam tuh aku lap semula badan nk muka22 Auni dgn air suam...dah bersih...aku sapu semula bedak losyen tuh kat badan dan muka Auni..lepas tuh dia tdo lena....alhamdulillah demam dah tak der dahh......

DAY 6

Cuti hari buruhh...so dapat lah aku pantau campak auni....pagi nie aku tgk biji2 merahh tuh dah makin kabur...tghhari tuh..mama Auni msg tnya condition auni...alhamdulillah makin surut...
aku mandikan auni dengan air yasin, then kasi minum air kelapa, alhamdulillah dah makin hilang so ptg tuh ktorg dapat kuar sekejap pegi shoping baju raya...sbb hari jumaat nk balk kampung mengundi sekali harung nk tempah baju raya...

esok nyer auni dah btol22 sembuh...lega dah hati UMMI dan ABAH....terima kasih Allah kerana memberi kesembuhan dan kesabaran kepada hamba-MU...



No comments:

Post a Comment

Important Date

  • Balik Kampongg....24/1/13 - 28/1/13
  • Next cucuk Auni 9 Bulan - 11/3/2013

Our MarRiage

Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers

My Baby

Lilypie First Birthday tickers