Friday, April 1, 2011

Aku juga Insan Biasa

Ermm....dalam entry kali nie...aku mendedahkan situasi aku...bermula dari keikhlasan...bertukar jadi tak ikhlas...aku jugak manusia...ader perasaan yang perlu di jaga....

Setiap kali aku bawa makanan...ader jer complain...aku pelawa makan...nak makan sila makan...xnak mkn tinggal kan...aku ikhlas nak bagi org mkn...tp klu dah itu xkena ini xkena...aku bukan chef nak ikut selera org....aku masak utk isi perut aku dan husband aku supaya xlapar, ader lebih aku bawa opis...itu jer...bukan nak memuaskan nafsu makan org...

kadang22 sedih aku tgk..xpernah bersyukur dengan aper yang ader...cubalah bersifat Qanaah dan wasatiah...cuba tgk org miskin kebulur..sampah pon diorg mkn...no argue..hrmm..kecian aku tgk hamba Allah yang jahil akan kesyukuran dan rezeki Allah...aku bukan aper, aku xpenah nak komplain org masak...sedap ker tidak ker..klu boleh msk ngan selera aku...aku mkn, klu xboleh masuk ngan selera aku, aku diam jer n xpayah nak makan....selera org lain22....dah nama pun manusia...kompom22 selera pon lain222....

ermm...tah lah...pada saat ini..dan hari ini...aku xkan bawa aper22 mknan utk org...coz keikhlasan hati aku perlu di jaga....demi utk kebaikkan bersama...

Maafkan aku andai ader yang terasa....aku jugak hamba Allah yang lemah lagi hina....

Waallahualam Bi Sawab

No comments:

Post a Comment

Important Date

  • Balik Kampongg....24/1/13 - 28/1/13
  • Next cucuk Auni 9 Bulan - 11/3/2013

Our MarRiage

Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers

My Baby

Lilypie First Birthday tickers