Monday, May 9, 2011

En.Husband Sakit

kredit to google

Hari nie awal pagi aku paksa husband aku pegi klinik...aku dah xtahan tgk dia batuk punya lah terukk...cian dia...skali batuk gegar 1 umah...abis merah muka,mata...cian sgt...xsmpai hati aku tgk suami aku cam tuh...kat umah aku lak jd nurse...ke hulu ke hilir jaga suami aku....aku lah jd serba xkena...duduk salah baring salah...dia batuk jer, aku mula risau...otak aku ligat pikir, aper yg patut aku bg makan utk kasik kurang kan battuk...

Di klinik...aku rasa dah awal dah aku pegi...tgk222..perghh ramai nyer org sakit....tp yg sedikit lucu nyer...mostly children..hahaha..aku bw husband aku p kinik kanak22 ker nie...huhuhuu...tgk system klinik tuh..hrmm..leh tahan gak canggih nyer...siap ader system panggil nama patient using tv ag..aper org pgl tah nate tuh pun kawe pun xtau...
lama gak kami tunggu giliran...dalam kul 11 br smpai giliran kami..aku pun msuk jugak utk consultation...kat pintu bilik doktor tuh...ader tulis MBA from GAJAH MADA...owh..doktor nie kelulusan Universiti Indonesia...ermm...en.Husband cakap...Universiti nie hebat gak belajar doktor...byk doktor Malaysia nie belajar kat sana...

Time checkup..doktor nie ckp maybe my husband ader sedikit alahan thaty dia batuk nonstop...sian husband...pastu tanya bab mata lah...asyik pedih+bertahi jer...then doktor tuh pun check lagi..so the conclusion...en.husband ader symptom sakit mata...aduhh....risau gak aku...cepat22 aku pohon doa dalam hati kecil aku..hindari lah aku dan anak dlm kandungan ku Ya ALLAH dr penyakit berjangkit....AMIN...

Sesi amik ubat, xder lah lama sangat menunggu, nama en.husband tertera di system tv utk amik ubat...Ya Tuhan...banyak nyer ubat...tp dr pengalaman aku, yang pernah bekerja as a clinic assistant ..ubat yg di beri tuh..ubat mahal22...no wonder lah, cas suma skali rm91...mahai nyerr.....aduh...hopefully en.husband sembuh lah yer...kite dah berusaha...Allah yg beri sakit dan Allah jugak lah yang sembuh penyakit....

Alhamdulillah...en.husband dapat mc 2 hari..boleh lah dia rehat ganti masa tdo...cian dia dah brapa hari en.husband xleh tdo gara22 batuk yang terlalu kuat..

Lepas hantar en.husband blk umah...aku terus pegi keja...di tempat keja..aku lak rasa sakit kepala...aku rehat 1 jam pun...masih tak berkesan...tp syukur lah...sakit pala xder lah teruk sgt...maybe xcukup rehat kot...

Ape pun aku berdoa agar kami berdua, laki bini sihat sentiasa....sakit skit22 tuh..biasalah..penghapus dosa22 kecil....Amin..

No comments:

Post a Comment

Important Date

  • Balik Kampongg....24/1/13 - 28/1/13
  • Next cucuk Auni 9 Bulan - 11/3/2013

Our MarRiage

Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers

My Baby

Lilypie First Birthday tickers