Friday, May 20, 2011

Tiada Lagi Nyawa dLm Rahim Ku...






Sedih...sgt sedih...tp aper yg mampu aku ungkapkan...Allah yg memberi rezeki dan Allah yg menarik rezeki drpd hamba-Nya...

Aku mengharapkan bulan november nie...rumah aku akan didengari ngan tangisan baby..pasti menyenangkan...tp aku hanya merancang hanya Allah yang menentukan....

16 May 2011...

Siang : Org lain seronok menyambut hari guru...sedangkan aku sedang bertarung dengan maut....malam sebelum (15 May 2011) aku turun darah..skit sajer tp hati dah mula risau...awal pagi tersebut...aku ngan en.husband pergi wat rawatan kecemasan di hospital serdang...selepas scan baby...doktor cakap...baby aku masih lagi dlm keadaan regular ...syukur alhamdulillah...doktor nasihat kan aku jgn buat benda berat...so aku perlu lebih berhati22...
Aku lunch di hospital dlu then br blk umah...sesampai jer di rumah...aku ngan en.husband rehatkan badan b4 pergi keja utk halfday...
Dirumah...xder lagi titisan darah yang turun...rasa lega sangat hati aku...baby aku masih sihat...jam 130 aku gerak pegi office...
Di Pejabat...jam 430..aku nk pasti kan xder lagi darah yg turun...tp sangkaan ku meleset...masih ader titisan darah yg turun..dan air kencing jugak berubah warna...seolah22 aku akan datang haid...hati aku dah mula risau...kerisauan aku dah berada di tahap kemuncak...
Aku mintak izin utk balik keja awal...aku dah xmampu kawal perasaan aku...perjalanan ke rumah...aku menagis sambil telefon mak...jenuh mak pujuk aku...mintak kawal perasaan...aku nak anak aku selamat...tp aku xmampu kawal pendarahan nie...aku cuba berfikiran positif dan buang tekanan...sampai je di rumah...aku hanya baring...supaya xder darah lagi yg kuar...

Malam : en.husband yg uruskan semua hal rumah...aku hanya mapu melihat jer...selepas makan malam...aku ngan en.husband rehat22 sambil baring di depan tv...badan aku dah mula semacam...hati semakin risau...en.husband minta aku bertenang...aku masih bertahan supaya darah dr rahim ku tak melimpah...tekak aku dah mula gatal...dan aku mula batuk dengan teruk...sekali batuk saje...darah dari rahim aku dah mula melimpah...en.husband dah mula gelabah dan aku menjerit sambil menagis...aku risaukan baby aku....
darah aku dah melimpah ruah...dengan pantas aku lari ke toilet...hanya tuhan Yang Maha Mengetahui perasaan aku ketika itu....darah aku umpama air hujan yang sgt lebat......aku dah xmampu menahan ag....dalam fikiran aku...nyawa baby aku dan aku hanya di hujung tanduk saja...darah semakin banyak....dan aku dah xmampu nak berdiri, wajah aku dah mula pucat...aku tgk wajah en.husband pun dah kecut...pucat je muka dia tgh darah ketul222 non-stop kuar dr faraj ku....mengalir di kedua22 kaki ku...membasahi lantai toilet...
En.husband siapkan semua barang22 utk kehospital...alhamdulillah..aku tak terlalu panic...setelah 1/2jam darah mengalir dirumah...aku paksakan diri utk ke hospital dan darah masih lagi mengalir tanpa ada sebarang tanda utk berhenti....
sampai jer di hospital jam 1130pm...aku terus di sorong dgn kerusi roda di bahagian kecemasan.......dan syukur aku di rawat segera dan di beri enjeksion di punggung utk kecut kan rahim dan mengurangkan darah dr terus mengalir...en.husband sentiasa ader di sisi aku..wajah dia menunjukkan, dia sgt risau dengan keadaan aku...malangnyer darah aku tetap mengalir dengan banyak nyer....kemudian aku di hantar ke wad dengan katil...malu lak aku di sorong dengan katil...sempat lagi aku tersenyum kambing walaupun dalam keadaan sakit yang amat sangat...
Doktor sahkan janin aku xdapat diselamatkan...tp janin ku...xmahu keluar dari rahim ku...so aku terpaksa menahan sakit yg maha hebat...sementara menunggu doktor pakar vacumm janin ku...
sepanjang malam en.husband sentiasa disamping ku...muka sedih dia xmampu aku gambar kan...kami xsabar menanti kelahiran baby kami...tp baby ku dah tak bernyawa lagi dlm rahim ku...maafkan mama sayang....mama akan lebih berhati22 utk kandungan yg akan datang...mama nak nk jumpa syg kat syurga kelak...sayang cari mama yer...

17 May 2011...

dah hampir 12jam...darah aku mengalir....badan aku semakin lemah...doktor dan nurse sentiasa datang periksa keadaan ku.....kejap22 amik darah...kejap22 cucuk...kejap22 scan...kejap22 check tekanan darah...erm...rahim aku semakin sakit....air mata aku xpenah berhenti.....
Jam 1145am...doktor pakar datang checkup aku...dan meminta aku ke bilik ultrasound...
dengan badan yang masih mampu bertahan...aku turun dr katil dengan perlahan22..pergi ke bilik ultrasound...aku tgk ader 5 org masih beratur utk di scan...
doktor memanggil aku dulu...takut, malu, sakit suma berampur gaul...doktor scan...janin masih kuat di rahim dan itu penyebab darah ku turun dengan banyak...doktor sahkan aku perlu di vacumm atau D&C (Dilatation and Curettage)...
Aduhh...ngeri nyer aku...aku menagis...dan 2 org doktor yg lain pegang kaki aku...ermm...aku dapat rasakan seolah22 organ dalaman aku di sedut...huhuhu....
Selepas selesai vacumm..doktor tunjukkan janin...janin aku masih elok dalam karung...tp dah tak bernyawa...sedih hati aku..tuhan saja yang tahu...
Lepas buang janin...syukur Alhamdulillah...xder lagi darah mengalir dengan banyak nyer, dan rasa bisa dalam rahim pun hilang......
kini aku perlu rehat dan berpantang seperti org bersalin....
9mlm...selepas di scan utk kali ke4...aku di benarkan pulang...

aku berdoa...agar di kurniakan zuriat lagi..dan aku akan pastikan zuriat aku selamat hingga tempoh matang...Amin....


No comments:

Post a Comment

Important Date

  • Balik Kampongg....24/1/13 - 28/1/13
  • Next cucuk Auni 9 Bulan - 11/3/2013

Our MarRiage

Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers

My Baby

Lilypie First Birthday tickers