Tuesday, June 7, 2011

Makanan Berpantang..


Dalam Sejarah keluarga aku..xder lak yang keguguran..tah nape turn aku...berlaku keguguran nie...memandangkan mak n kakak22 aku xder experience bab22 miscarriage nie...terpaksa lah aku p jumpa bidan tradisional nie...hrmm...

Bidan nie check aku nyer rahim then dia pesan, org gugur berpantang sama seperti org bersalin...thats mean...44hari dan makan pon kena pantang jugak lah...fuhh...

Pesan bidan tuh :

1. ais xboleh minum - 6bulan. (mak mentua ckp 1tahun..perghh lama tuh)
2. laksa dan air kelapa - 1 tahun or mengandung skali lagi.
3. buah - buahan - 44hari
4. makan nasi putih panas
5. ikan selar+kembong
6. sayur sawi jer.
7. kurangkan makan pedas22 dan berminyak.

So...makanan harian aku tiap22 hari juz
- singgang ikan selar jer
- ikan goreng
- minum air kopi n milo jer..

tuh jer lah mkanan aku skang nie...tp xkurus22 pon...hahaha...aku sdr takot nak makan mcm22...takot masa akan datang badan sakit22...drpd aku sakit..better aku pantang jer...
Inilah makanan aku dalam tempoh 44harii...huhuhu..









No comments:

Post a Comment

Important Date

  • Balik Kampongg....24/1/13 - 28/1/13
  • Next cucuk Auni 9 Bulan - 11/3/2013

Our MarRiage

Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers

My Baby

Lilypie First Birthday tickers