Wednesday, June 22, 2011

Resepi 1 : Begedil Ayam...




hehehe...Syukur...dapat gak aku wat begedil nie...asyik tertangguh jer...smlm mr.husband blk keja lambat so aku bosan sorg22...wat jer lah begedil nie..hehehe..

Nak lenyek kentang tuh pun..wat aku sesak napas jer..huhuh...last22 aku lenyek separuh..aku makan kentang rebus tuh separuh...hahahaa...so begedil aku nie isi ayam ag banyak dr kentang...kesedapan nyer..menjilat jari..hehehe...begedil aku nie lebut+gebu jer cam tuan dia..hehehe....

Nie resepi aku...aku wat lain skit dr org lain..ikut kretiviti aku sdr..mudah skit..hehehe...

Begedil Ayam (2 or 3 org mkn):

Bahan2:

1. Kentang 2 biji
2. Ayam 3 ketul (amik isi sj)

3. Bawang besar hiris ricik
4. 1 biji Cili padi (nak pedas tambah ag, nk pakai cili besar pun boleh)

5. Daun Sup (agak22 jer nak byk mana)

6. 1 biji Telur 7. Lada sulah dan Garam (agak2 jer)

Cara22 :
1. Basuh kentang sebersih nyer pastuh rebus sampai empuk

2. Rebus ayam (aku rendam je ayam tuh dalam air rebus kentang td)

3. Lenyek kentang, ayam aku tumbuk dlm lesung batu...hehehe
4. Gaul suma skali bahan22 tuh...

5. Dah serasi bersama...wat lah bentuk bulat22 leper

6. Gaul dalam telur pelahan22

7. Pastuh goreng...agak kekuningan..angkat dan hidang...


Selamat mencuba...

No comments:

Post a Comment

Important Date

  • Balik Kampongg....24/1/13 - 28/1/13
  • Next cucuk Auni 9 Bulan - 11/3/2013

Our MarRiage

Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers

My Baby

Lilypie First Birthday tickers