Thursday, June 23, 2011

Resepi 2 : Ayam Masak Oriental


Resepi nie aku telah derhaka dr resepi asal..hahahaaa....resepi asal sepatut nyer sotong
oriental tp memandangkan aku nie masih berpantang...xleh mkn seafood so aku tukar ker ayam...bahan22 dia pun byk yang aku xmasukkan..juz masuk yg penting22 jer...hahhaa...belasah jer...janji boleh mkn dan boleh di terima tekak aku n en.husband..sedap gak..tp aku terlajak serbuk kari...hahahaa....

Resepi Ayam Oriental Aku...
Bahan22:

Ayam (ikut suka hati nak wat baper ketul pon)
1/2 sb pes tom yam (aku pakai adabi jer..letak 2 sudu)
1/2 sk rempah kari ikan (aku letak 1sudu)

3/4 sb sos tiram (aku xletak coz xleh mkn ag)

1/2 sk sos ikan (aku xbeli so aku xletak arr...)

Air (ikut korg nak byk kuah or tidak)

Daun Kari Bahan menumis - bwg putih+bwg merah

Cara2:
1. Tumis Bawang+daun kari sampai naik bau.
2. Masukkan pes tomyam+serbuk kari+bahan22 lain

3. Masukkan ayam, gaul kasi mesra

4. Masukkan air+gula+garam

5. Biar mendidih

6. Rasa lah skit..agak22 sedap kat lidah korg tuh..sedap lah..hahaha..
7. aper ag hidang makan sampai habis...


Selamat Mencuba!!!

No comments:

Post a Comment

Important Date

  • Balik Kampongg....24/1/13 - 28/1/13
  • Next cucuk Auni 9 Bulan - 11/3/2013

Our MarRiage

Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers

My Baby

Lilypie First Birthday tickers