Friday, December 16, 2011

1st Check Up

Hari nie aku rasa badan aku mmg tak bermaya....sangat22 xlarat di tambah pulak...bawah perut di sebelah kanan aku sakit...tp aku xnak bazirkan cuti aku...so aku gagahkan diri utk pegi keja jugak...

Sesampai je kat opis dlm kul 730am..macam biasa aku n en.husband akan pergi breakfast dulu...sakit di bawah perut aku masih lagi terasa...sakit+takut pisang berbuah 2 kali...so en.husband cadangkan aku pergi klinik bawah office aku nie jer...en.husband pun xmasuk office teman kan cik.wife nyer..hihiihhiii...(sebenar nyer aku nie klu pegi klinik sorg22 macam sedih lah pulak)

memandangkan klinik buka kul 830am...aku pulak dah tercanggak depan pintu kul 800am...so aku lah org pertama kena panggil..hehehee...xpayah tunggu lelama...

sepatut nyer aku kena check up 13/12/2011 tp aku xder masa nk pegi klinik...so jumpa jer ngan doktor terus doktor buat 1st checkup pregnancy...huhuhu...

1st check up :

1. cam biasa kompom kena scan...Syukur alhamdulillah baby aku dah semakin membesar dan sihat...hopefully dia sihat hendak-Nya..nmpk baby bergerak+mcm melompat gitu...active macam umi dia... hehehehe

2. kena check air kencing...akhir nyer terjawab jugak persoalan "kenapa aku sakit di bawah perut" rupa22 nyer air kencing aku kotor....so lepas nie aku kena lah minum air barli byk22....

3. kena cucuk utk amik darah...huhuhuhuuuu....perkara yang paling aku xsuka..sakitt...2 botol darah aku kena amik....dahh lebam tgn aku...

4. Ambil ubat dan dah dapat buku checkup baby...banyak ubat...xmo makan boleh??? huhuhuhuu

4 comments:

  1. Tahniah! dear. Ubat tu kena makan tau untuk tambah darah. kalau tak nanti adalah pitam and kejang. Hehe. akak first2 dulu pun tak suka makan tapi bila diamalkan alhamdulillah ok xda masalah sepanjang tempoh kehamilan. cuma sekarang ni berdebar nak menunggu kelahiran org baru. Apa2 pun ilah, jaga diri baik2. Jgn bawak benda2 berat dan kerja kuat sangat.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih akak....hari tu doktor ader kasi ubat tambah darah...last 2 week..ilah pindah rumah..so xtahu kemana pergi nyer ubat tuh...ilah ada kencing kotor so doktor kasik ubat antibiotik+ubat lawas kencing...elok ke utk baby??? risau ilah nak makan...takut effect baby...
    hrmm..aper pun tahniah jugak yer dekat akak...dah berapa bulan dah skang..???

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah... Lagi 2 minggu masuk 8 bulan. Semalam gi scanning, dr. kata baby girl. Semoga apa yang dr. gtau tu betul hendaknya. Hehe. Ha'ah, kena makan ubat yang dr. bagi tu ilah sebab ia untuk perkembangan baby. Jaga diri baik2 tau. InsyaAllah 23/2/2012 ni due akak. Doakan akak ek!

    ReplyDelete
  4. InsyaAllah semua nyer baik22 belaka...aper pun sekarang akak kena byk berjalan tau...memudahkan bersalin nnt...nmpk gaya nyer baby kite sebaya lah yer...hehehee..ilah insyaAllah jangka bersalin 16/6/2012...sama-sama lah kita berdoa yerr...

    ReplyDelete

Important Date

  • Balik Kampongg....24/1/13 - 28/1/13
  • Next cucuk Auni 9 Bulan - 11/3/2013

Our MarRiage

Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers

My Baby

Lilypie First Birthday tickers