Friday, March 2, 2012

Baby : Ummi tersenyum kembali

Kerisauan aku bermula awal pagi td lagi...slalu nyer bila alarm nset berbunyi...baby pun mula lah menendang22 dalam perut aku...dan time tuh aku akan baring diam sambil merasai nikmat seorg ibu....walaupun tendangan baby amat menusuk kalbu..tp aku suka sangat....aktif benar anak ummi nie....

tp aper yg merungsingkan aku...baby langsung tak bergerak....aku dan mula risau...xper maybe baby xbangun lagi kot...so aku jalan kan tugas harian aku mcm biasa....mandi+siap22+solat+terus gerak pergi kerja....sepanjang perjalanan pergi kerja...aku langsung tak merasai gerakkan baby...wahh...hati aku dah mula risau...muka aku dah mula masam+mulut aku dah mula muncung dah...macam22 fikiran negative kuar dr kepala aku...

klu baby xgerak jugak...tghari nie terus aku pergi jumpa doktor...check condition baby..

hati semakin resah bila jam dah tunjuk pukul 8 tp still xder apa22 gerakkan...

lepas aku salam en.husband utk masuk keja...en.husband naik melalui tangga dan aku naik melalui lift...tiba22...

Alhamdulillah...terasa ader gerakkan....heppi nyer Ummi....hrmm...ms bersama ngan en.husband..baby langsung xgerak....bila separate turus ader gerakkan...hrmmm....confuse...
baby merajuk ngan abah dia ker....hrmmm...anehh...dalam perut pun dah pandai merajuk...aishhh....

dengan perasaan yang amat lega aku pun msg en.husband...en.husband reply

"hrmm kuat merajuk macam Ummi dia"

Ummi pulak yg abah salah kan...aishhh....

aper pun Ummi kembali tersenyummm.....

No comments:

Post a Comment

Important Date

  • Balik Kampongg....24/1/13 - 28/1/13
  • Next cucuk Auni 9 Bulan - 11/3/2013

Our MarRiage

Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers

My Baby

Lilypie First Birthday tickers