Monday, August 1, 2011

~~Ramadhan Pertama~~

Episod 1 :

Entry kali nie aku nk bercerita pasal ramadhan pertama aku bergelar isteri...wahh...excited nyer...heheh..ngegehh nyerr...kikiki

Hari nie 1st day puasa so smlm adalah tarawih pertama..dah ramadhan pertama kompom lah tarawih pon pertama...apa yang aku nk citerkan sebenarnya 2 minggu sebelum ramadhan nie...aku bercadang nak sambut tarawih di masjid berdekatan rumah akulah...tp Allah yang menentukkan segalanya..sbg hamba Allah redha jer lah...

Sebabnya..2 hari sebelum 1 ramadhan...aku ngan en.husband kemas bilik utk masukkan 1 ag kabinet baru...br jer nk start kemas...iron board terbalik then terkena kaki en.husband...cian dia..terketar22 menahan sakit..ingat skit jer...skali berdarah22...mlm kejadian..aku terpaksa bawa pegi klinik..mana tau kot22 retak ke patah ker..isau jugak aku..hrmmm...P klinik, tp doktor tuh tak X-Ray pun...hrmm..juz cuci jer...later klu masih sakit br pegi X-Ray..dugaan tul..sekelip mata jer benda22 yang tak diingini berlaku...

Berbalik cerita pasal tarawih td...disebabkan kaki en.husband dah bengkak teruk+masih berdarah22+jalan pun tercapik2..xsampai hati lak aku nak ajak dia pegi tarawih di masjid...aku ngan en.husband juz tarawih jemaah di rumah jer...lepas tarawih terus tdo...

Berkenaan ngan sahur plak...aku risau sangat xbgn sahur...maklumlah 1st time ramadhan as a wife..hahahahaa (gelak besar lagi...) punyalah aku takut xbangun sahur..aku tepon adik aku Nawwar mintak dia kejutkan aku kul 430am..awal nyerr..!!! (konon ar..semangat katakan..) hahaha (gelak besar lagi) pastuh tepon mak aku lagi mintak kejut...skali..mak aku pun mintak adik aku Nawwar kejutkan..huhuh...bab kejut mengejut nie..dah jadi trend dalam family aku sejak dlu22 lagi..hahaha... (gelak lagi)...kerisauan aku yang high level punya risau...jam baru kul 4am aku dah bangun...huhuhu...awal nyerr ...akibatnya...SKANG BARU KUL 9am...Oooiii...bangun lah...AKU SANGAT MENGANTUKKKK....TIDAKKK..!!! MAU TDOooo...ZzZzzz....

No comments:

Post a Comment

Important Date

  • Balik Kampongg....24/1/13 - 28/1/13
  • Next cucuk Auni 9 Bulan - 11/3/2013

Our MarRiage

Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers

My Baby

Lilypie First Birthday tickers