Monday, October 26, 2009

Tragedi pagi Sabtu...

Biasalah pepagi ari minggu nie…lepas solat subuh n breakfast layan stim mata ar…ngantuk siot…malas nak bangun dr bilik gelap umah aku tuh..br nak start layan imaginasi…kedebang boom…terkejut aku tahap haprak tp still leh control cool ag…mak aku dah nagis22 meraung cam org ilang pedoman dah…

Terpikir gak aku..tsunami ker..tp umah aku bapak jauh dr laut, sungai pon xdak…nak kater gempa bumi..ish karut la pulak..sbb aku xrasa goyang22..cam goyang inul…fuh..menatang aper jadi nieh..

Mak aku dah nagis22 peluk adik aku si nawar tuh…adeh..mak aku nie masih trauma ag ngan kejadian accident kuarga aku n kami kehilangan bapa..tp aku ngan muka cool n slamba badak cam duk berendam…amik tukar baju comei22, pakai bedak n pakai tudung..ceh sempat ag nak melawa..blah la lu… kuar jer dr umah…jeng222..

Peerrghhh…umah jiran sebelah aku roboh siot…gara22 anak angkat jiran 2 pintu umah aku..utk pengetahuan anda sekelian alam…anak angkat tu bukan lah budak sek darjah or bdk sekolah menengah dan bukan jugak budak sekolah tinggi 16 tingkat…org dah kawin dan beranak 1 or 2…aku xsempat nak interview plak..

Anak angkat jiran 2 pintu bawa keter Toyota Avanza..tah dia terkejut tahap beruk mengawan agak nyer kot..dia nak tekan break skali dia p tekan minyak..aper ag..keter tu laju langgar garaj, dinding n pagar umah jiran sebelah aku smpai hancur..paling sedih nyer dah lah jiran aku tuh br wat tiang sri bulat kat tgh22 ruang luar umah dia..gara22 bendul atas penyokong bumbung tuh dah retak..skali kena langgar..hancur berkecai akhir nyer…dah la time tu lak jiran sebelah aku xdak kat umah…

Cian…nak wat cam ner..ader hikmah di sebalik kejadian….heheh…raya haji nie jiran aku leh la bergaya ngan pagar baru, dinding baru n tiang sri bulat baru…wah…ader klas gitu…

Untuk wat kenangan n ingatan anak cucu aku..wlpon masih single mingle..cucu org lain pon leh gak tgk pic yang aku nak upload nie…


lihat pada pagar besi yg rosak teruk dan bakal mendapat pagar baru..

lihat pada kulit keter yang tersiat..aduh pedih nyer..rintih kereta tersebut.....


pakcik baju biru diam seribu kata...
hanya mampu terduduk & memerhatikan keadaan sekeliling..
sibuk jer..cm lah dia nyer keter or umah..

org ramai dtg m'yaksikan persembahan bersejarah nie..




tgk pada tembok tinggi tu...pergh kompom laju..












No comments:

Post a Comment

Important Date

  • Balik Kampongg....24/1/13 - 28/1/13
  • Next cucuk Auni 9 Bulan - 11/3/2013

Our MarRiage

Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers

My Baby

Lilypie First Birthday tickers