Tuesday, August 9, 2011

~~Ramadhan Ke-5, 6, 7, 8, 9~~

Salam Ramadhan kepada semua umat islam...

Hari nie hari ke ke -9 kita berpuasa...hrmm..4 hari aku skip post entry..

Puasa ke-5 (Jumaat) :

Otw blk keja singgah pasar malam jap kat serdang.. aku beli daun selom (konon nk berulam ler)..pastuh beli lah sayur skit utk juadah berbuka karang..memandangkan time tuh br kul 4.40pm..org jual kuih22 xbuka lagi..yg ada hanya kuih popia..so aku beli lah popia goreng 2, popia basah 2..

Hari nie aku xpyh nk serabut22 kepala pk nk masak aper utk berbuka..masuk opis pg td..aku dapat ilham utk menu berbuka...haahaahaa...org masuk ofis fikir nk wat keja...aku masuk opis pk nak masak aper..hrmm...macam22 hahaha...

so juadah berbuka aku ari nie...

menu 1 : asam pedas ayam <--- aku ingat xsedap..nasib en.husband puji so leh buat lagi..hehehe
menu 2 : sayur rampai ( kuchai+taugeh+udang)

Puasa ke-6 (Sabtu) :

Hari nie zaza n polo janji nak berbuka puasa dirumah aku...so preparation utk tetamu..mesti lah menu best skit...tp aku xsempat amik gambar...huhuhu..

Awal22 pagi (awal ker?? kul 10 kot) aku n en.husband pegi pasar nak beli barang basah yang segar22 skit.. tp sebelum tuh aku n en.husband pegi tasik bukit jalil tuh..bawa roti kasik ikan makan...crita lanjut klik cnie...Balik dari tasik terus pegi pasar...rambang mata gak aku tgk pasar tuh..ikut hati suma nk beli..huhuh...tp syukur aku dah buat list..so xder lah word tamak haloba tuh...fuh..

barang yang dibeli kat pasar borong :

1. ikan kembong 1kilo = RM4.00
2. Nanas 1 biji = RM1.50
3. Petai = RM2.50
4. Serai 2 ikat = RM0.60
5. Lengkuas+kunyit hidup = RM0.30
6. Daging = RM9.00
7. Tapai 5 biji = RM2.00
8. Kacang buncit+bunga kobis+cili hidup = RM2.50
9. Udang Harimau = RM7.00

Wahhh...banyak jugak aku beli..padahal 2 org makan..hehehe..akhir nyer aku akui..pembaziran itu wujud dalam diri aku..hahahaa..

So juadah hari nie (aku masak) :

menu 1 : Daging masak ros
menu 2 : Masak lemak udang dan nanas
menu 3 : Sayur campur (kacang buncit+bunga kobis+carrot+telur)
menu 4 : ikan goreng bercili
mene 5 : air laici

juadah hari nie (tetamu beli..adoii) :

menu 6 : ikan bakar
menu 7 : kuih muih
menu 8 : buah tembikai+buah kurma
menu 9 : air tebu
menu 10 : puding kastard

WaaHHH.....banyak gilerr.....memang nafsu niee..nasib, banyak yang abis dimakan....hahahaha...banyak nyer makan...(mcm mana nk kurus nieeehh..)

penat dah nak taipp....continue lah...







No comments:

Post a Comment

Important Date

  • Balik Kampongg....24/1/13 - 28/1/13
  • Next cucuk Auni 9 Bulan - 11/3/2013

Our MarRiage

Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers

My Baby

Lilypie First Birthday tickers