Wednesday, August 3, 2011

~~Ramadhan Kedua~~

Syukur...dah 2 hari umat islam berpuasa..

Juadah berbuka puasa tersangatlah simple dan ala kadar jer...alhamdulillah kenyang juga..aku juz masak sayur sawi campur dan ikan selar masak kicap but taste dia ada masam22 skit..sedap gak..semua resepi from my idea...masak belasah22 jer...menu tuh aku xsempat nk capture...

Aktiviti spt biasa aku n en.husband akan solat maghrib berjemaah after that pergi terawih bersama...awalnya en.husband xkasi aku pergi coz lift rosak..maybe dia tgk aku nie mcm letih semacam jer...takut xlarat nk turun guna tangga...tp disebabkan en.husband xsampai hati tgk muka 20sen aku yang kepingin nk pegi terawih bersama...so terpaksalah dia pegi check lift ok ker tak..klu ok aku boleh ikut..klu tak..solat sorg22 kat rumah ler...

xsampai 2minit en.husband bukak pintu rumah..dia ckp lift ok..terus aku masuk bilik salin baju capai beg telekong nak pegi terawih kat surau...hehhehee...semangat nyerr..!!!

Tah naper tah hari nie...baru 4 rakaat solat terawih...tapak kaki+lutut aku rasa sengal22...sakit amat sangat...skang nie aku slalu jer rasa xlarat...cepat letih...suma ader lah..aduh...(pregnant ker??) hrmmm...

Surau dekat rumah aku tuh..solat terawih sampai 8 rakaat jer, pastu tazkirah lepas tazkirah baru buat solat witir...aku n en.husband balik lepas tazkirah...kat rumah baru buat witir berjemaah ngan en.husband..

Lepas solat jer..aku mmg xtahan dah...badan rasa letih sangat...terus masuk bilik tdoo...ZzzZZzzz..

Sahur hari nie terlewat tp syukur sempat makan...lauk sahur sama jer ngan lauk berbuka puasa..masak banyak siap22...senang..hehehe...

p/s: tingin nak p bazar ramadhan tp xtahu kat mana

No comments:

Post a Comment

Important Date

  • Balik Kampongg....24/1/13 - 28/1/13
  • Next cucuk Auni 9 Bulan - 11/3/2013

Our MarRiage

Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers

My Baby

Lilypie First Birthday tickers