Monday, September 24, 2012

Loan Housing part 1

Kali nie aku nak ceritakan kisah hari Jumaat yang lepas...wahh sangat letihh ooo...

Hari Jumaat aku cuti, asal22 nyer nk half day sekali terFull day.. hrmm..nie semua gara22 aku nak uruskan loan housing,

Taapiii...yang sebenar-benar nyer aku, laki aku n anak aku bangun sgt22 lambat...aduhh...sedar22 dah kul 830pg..hrmm mmg xsempat dah...skali en;husband suruh amik half day utk uruskan loan rumah...

So aku pun bergegas siapkan bekalan Auni kat rumah ppengasuh then siap22 konon22 mcm nk pegi keja....yang pasti beg pump susu tak akan aku tinggal usung ke hulu ke hilir....

Lepas hantar Auni kat baby sitter..aku n en.husband pegi cari bank22 yg layak utk ktorg buat loan rumah,

Mula22 pegi bank -

Bank Rakyat :
Spec : period 30tahun  , jumlah loan 80% , BLR + 1,

Bank OCBC :
Spec : period 38thn+2thn (under constraction), jumpal loan 90%, BLR-2.4, no lock in

Bank Maybank : 
Spec : period 38 - 40thn, jumlah loan 90%, BLR - 2.3, no lock in

Bank Cimb :
Spec : period 38-40thn, jumlah loan 90%, BLR - 2.2, with lock in 2%

Bank Islam : 
Spec : period 40 thn , jumlah loan 90%, BLR - 2.2, no lock in

Ni antara bank yang aku survey...fuhh...semua nie Islamic housing Loan.

klu tgk list spec bank2 tuh...aku mcm suka ngan OCBC, tmabahan plak OCBC tuh kata ktorg layak utk apply loan atas nama sorg jer...alhamdulillah....klu xdpt pun xper lah...nk buat mcm mana....
"sedih tetiba" huhuehueh

xsabar nak tahu keputusan bank...fuhh...cuti half day mmg sgt22 xsempat untuk urus kan semua benda...aku rasa klu kat negeri lain maybe boleh kot...KL nie bersabit ngan jemmmm sbb tuh lambat gilerrr....
berasak22 dlm jem amik masa 2 3 jam...menci nyer duk KL...bazir masa...

dan yang paling best aku n hunband breakfast+lunch dkt puchong....kedai nasi daging utara...sedappppp...agak22 bila lagi nk dpt mkn situ yer...byk lauk+sedap+murah jugakk...heheheh..

en.husband plak nak solat Jumaat kat masjid yg dekatt ngan rumah, so aku amik kesempatan selama 1 jam, pump susu, basuh baju, vakum 1 rumah...pergh laju giler aku wat kerja...letihh tp puas hati....kemas skit rumah...

lepas selesai suma keja...aku sakit dlm perutt lagii...

wahai jahitan dlm perut tolong lah sembuh cepat...byk keja lasak perlu aku selesai kan...huhuhuuu





No comments:

Post a Comment

Important Date

  • Balik Kampongg....24/1/13 - 28/1/13
  • Next cucuk Auni 9 Bulan - 11/3/2013

Our MarRiage

Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers

My Baby

Lilypie First Birthday tickers